دشمنان آئین اعلی در چین

مديران انجمن: najm134, najm134, najm134

دشمنان آئین اعلی در چین

پستتوسط najm134 » سه شنبه اکتبر 01, 2013 8:09 pm


شكنجه و قتل يك كودك مسلمان چيني به جرم يادگيري قرآن كريم

یك كودك ۱۲ ساله اویغوری به علت اینكه قرآن را به صورت مخفیانه فراگرفته است، توسط پلیس استان سین كیانگ چین تا حد مرگ شكنجه شد.
تصوير
مقامات چینی اعتراف كردند كه پلیس استان سین كیانگ، كودك ۱۲ ساله اویغوری به نام "میر زاهد" را به دلیل یادگیری مخفیانه قرآن كریم در خانه یكی از علمای مسلمان آن منطقه، دستگیر و تا حد مرگ شكنجه كرده‌ است،‌ به طوری كه كودك در اثر شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داده است.

پس از فوت میر زاهد، پلیس چین به مادر او دستور داده است كه جسد فرزندش را از مركز پلیس تحویل بگیرد و در كمال آرامش دفن كند.
پلیس در مراسم تشییع جنازه این كودك شركت كرد اما حتی در گورستان نیز اجازه تلاوت قرآن كریم را به خانواده وی نداد!

شبكه ماهواره‌ای "آسیای آزاد" كه در آمریكا پخش می‌شود، در خبری اعلام كرده است كه همراه میر زاهد، دو قرآن آموز دیگر نیز بوده‌اند كه سرنوشت آنان هنوز معلوم نیست.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

چین مسلمانان را از روزه گرفتن منع می کند

پستتوسط najm134 » پنج شنبه اکتبر 03, 2013 8:51 am

نیروهای امنیت چین در منطقه ی ترکستان شرقی «سین کیانگ» از ابتدای ماه رمضان مسلمانان منطقه را از برپایی نمازهای گروهی و توزیع سی دی های صوتی و تصویری دینی منع می کنند.
در این منطقه، کارمندان، دانشجویان و مدرسین از روزه گرفتن محروم هستند و هر کدام از آنها در صورتی که چنین فریضه ای را به جا آورند مجازات خواهند شد.
دولت در این زمینه بیانیه ای صادر کرد که در آن آمده است: «با توجه به موج خشونتی که امروز از سوی افراطی های دینی و تروریست ها شاهد هستیم، بر ما واجب است که از انتشار آموزش های دینی که رهبران دینی به افراد ارایه می دهند، جلوگیری کنیم، پس باید هر چند مدت یک بار افراد دین دار را از برپایی نماز جماعت منع کرده و به آنها اجازه ی تجمعات اعتراض آمیز به خصوص در ماه رمضان داده نشود.»
در همین راستا مسوولان مربوطه به رستوران های واقع در این منطقه که اغلب ساکنان آن مسلمان هستند دستور داد تا در تمام روز رستوران ها را باز بگذارند.
همچنین نیروهای امنیتی از مردان خواست تا ریش خود را بتراشند و زنان نقاب دار، حجاب از چهره بردارند و در صورتی که این کار را با اختیار انجام نداند، نیروهای امنیت به زور متوسل خواهند شد.
تا قبل از این در دهه ی هشتم قرن نهم میلادی، ترکستان توسط دولت اسلامی خودمختار اداره می شد، اما امروز بعد از گذشت آن همه سال، دولت گروه های اسلامی منطقه را متهم به بازگردان دولت اسلامی گذشته می کند.
در یکی از مناطق ترکستان نیروهای امنیتی در اطراف مساجد نگهبانی می دهند تا در صورتی که در ماه رمضان اقدام به انجام رفتارهایی نمایند که استقرار را بر هم زند، برای سرکوب آن آماده باشند.
در این منطقه دولت هر نوع برنامه های صوتی و تصویری دعوت کننده به اسلام که در طول ماه رمضان در اماکن عمومی توسط گروه ها که در ماه رمضان صورت می گیرد را ممنوع اعلام کرده است.
ممنوعیت های کنونی نیروهای امنیتی که درصدد محدود کردن آزادی دینی هستند عملیات های سرکوب کننده ی دولت چین در دهه ی 90 را به یاد انسان می آورد که بعد از تسلط بر این منطقه به مسلمانان اجازه ی برپایی نماز، آموزش قرآن و نگهداری آن را نمی داد و هر کس اعتراض می کرد مجرم شناخته می شد.
بر اساس گزارش پایگاه قصه الاسلام، بسیاری از فرزندان مسلمان به دلیل اعتراض به چنین ممنوعیت هایی در تبعید به سر می برند.
منطقه سین کیانگ کنونی که در قدیم ترکستان شرقی نامیده می شد، از سال 1955 تاکنون یک منطقه ی خودگردان محسوب می شود که در واقع به این شیوه از سوی نیروهای امنیت چینی اداره نمی شود، زیرا این منطقه دارای منابع غنی گاز و نفت بوده است که نمی توان ارزش مادی آنها را تعیین کرد. به دلیل ارزش مادی و نفتی و این که این منطقه در ورود به مرکز آسیا است، نمی توانند به راحتی از آن چشم بپوشند.
تا قبل از تسلط دولت چین بر آن، حدود 90درصد از ساکنان آن مسلمان بودند اما این مقدار اکنون به دلیل سیاست گذاری چینی به 40درصد کاهش یافته است.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

ممنوعیت استفاده از حجاب و دوخت لباس اسلامی

پستتوسط najm134 » پنج شنبه اکتبر 03, 2013 8:55 am

دولت چین در اقدامی زنان منطقه خودگردان «ترکستان شرقی» واقع در قلمرو « سین کیانگ» را از استفاده کردن از حجاب منطقه منع کرده و دستور توقف دوخت لباس‌های اسلامی را صادر کرد.
تصوير
مسوولین پلیس چین به خیاط های ساکن این منطقه نسبت به دوخت چنین لباس هایی هشدار داده و شرکت های تولید کننده را مجبور کردند که توافق نامه ای حاوی ۱۰ بند قانونی امضا کنند که در اثر آن تولید لباس باحجاب برای زنان مسلمان توقف می شود.
برخی از بندهای ده گانه توافق نامه به این شرح است:
• عدم تولید لباس های باحجاب و متوقف کردن برگزاری نمایشگاه هایی که به این منظور تدارک دیده شدند.
• عدم استخدام مسلمانان ریش دار و زنان باحجاب مسلمان و عدم برقرار ارتباط با آن ها به عنوان یکی از طرفین قراردادهای خرید و فروش
• عدم مجوز اقامه نماز در محل فعالیت شغلی

لازم به ذکر است که دین اسلام پیش از ۶۵۰ میلادی وارد چین شد. امروز بیش از ۴۰ میلیون مسلمان در این کشور زندگی می کنند که اغلب در استان‌های شین جیانگ، گانسو، نینگشیا و چینگ‌های زندگی می‌کنند. بیش ازاین ترویج و گسترش اسلام توسط بازرگانان ایرانی و عمدتاً از طریق جاده ابریشم صورت گرفته‌است.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

کشوری که روزه گرفتن در آن جرم است

پستتوسط najm134 » جمعه اکتبر 04, 2013 12:20 am

کشور چین در طول سال گذشته به شدت با اسلام برخورد کرده و سیاست های تبعیض گرانه و نژادپرستانه سختی را پیش گرفته است.
تصوير
دولت چین تجسس های وسیعی علیه مسلمانان ایگور در منطقه شین کیانگ آغاز کرده است. پایگاه اسلام الیوم، اعلام کرد که دولت تدابیر سختی علیه دانش آموزان و دانشجویان در طول روزهای ماه مبارک رمضان به کار گرفته است، و علیه آنان تجسس می کند تا روزه نگیرند. حدود 9 میلیون مسلمان ایگور در منطقه شین کیانگ زندگی می کنند که از نظر دینی و فرهنگی دارای محدودیت های زیادی هستند ، با وجود آن که این منطقه نفت خیز است اما از نظر اقتصادی بسیار عقب مانده است. منطقه شین کیانگ در ماه رمضان شاهد محدودیت های زیادی است، در ماه گذشته حدود 35 مسلمان در درگیری با پلیس جان خود را از دست دادند.

بر اساس اطلاعات موجود دانش آموزان مسلمان در طول دوره تابستان از شرکت در هر نوع فعالیت دینی منع شده اند، همچنین حق ندارند هیچ نوع برنامه دینی بر روی موبایل و یا لپ تاپ شخصی خود داشته باشند. سخنگوی مرکز آموزش یکی از مناطق مسلمان نشین شین کیانگ گفت: دانش آموزان مسلمان موظف هستند در طول ماه رمضان روزهای جمعه نیز در مدرسه حاضر شوند، همچنین تمام مدارس منطقه «تکسی» توافق نامه ای امضا کردند که در اثر آن حق روزه گرفتن از تمام کارمندان آن ها سلب شد.

مسوولین دولتی شین کیانگ به مسوولین فروشگاه ها و کارمندان ادارات دستور دادند که از روزه گرفتن در ماه رمضان خودداری کنند، همچنین هیچ کدام از سازمان های دینی حق ندارند در طول ماه رمضان هر نوع فعالیت آموزشی دینی داشته باشند. علاوه بر تمام این ها نیروهای امنیتی به درب خانه ها می روند و به بهانه حفظ امنیت به درون خانه های مسلمانان وارد می شوند، به آنان میوه و نوشیدنی می دهند و آنان را مجبور می کند که این مواد را در حضور مسوولین مصرف کنند و هر کس از چنین دستوری سرپیچی کند به جرم غیرقانونی روزه گرفتن متهم خواهد شد.

سازمان حقوقی آمریکایی خانه آزادی « فریدوم هاوس» در گزارش های اخیر خود تاکید کرد: در طول سال گذشته مسوولین دولتی به شدت با اسلام برخورد کردند و سیاست های تبعیض گرانه و نژادپرستانه سختی در پیش گرفتند که این مساله باعث تنش های زیادی در چین شده است.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

روزه گرفتن در چین ممنوع شد

پستتوسط najm134 » سه شنبه جولاي 15, 2014 1:32 am

دولت چین با صدور دستورالعملی، روزه گرفتن دانش‌آموزان و کارمندان ادارات دولتی را در نواحی مسلمان‌نشین شمال‌غرب این کشور ممنوع کرد.
دانش‌آموزان و کارمندان دولت در شمال غرب چین که محل زندگی اقلیت مسلمان این کشور است، توسط دولت مرکزی از روزه گرفتن منع شده‌اند.

بر روی پایگاه‌های اینترنتی مدارس، ادارت دولتی و دفاتر محلی حزب حاکم چین در استان سین‌کیانگ اطلاعیه‌ای منتشر شد که ادعا می‌کرد برای حفاظت از سلامت افراد و جلوگیری از استفاده از این فریضه به عنوان عاملی برای ترویج دین، روزه گرفتن ممنوع می‌باشد. در این بیانیه به اعضای حزب حاکم نیز دستور داده شده که از روزه گرفتن پرهیز کنند.

ممنوع کردن روزه، رویه جاری دولت چین در سال‌های اخیر بوده ولی امسال با توجه به ناآرامی‌های اردیبهشت ماه که پس از بازداشت 380 مسلمان کلید خورده بود، انتظار می‌رود اقدامات این‌چنینی برعلیه اقلیت «ایغور» با شدت بیشتری اجراء شود.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

فشار دولت چین به دانشجویان مسلمان برای روزه خواری در ماه رمض

پستتوسط pejuhesh232 » سه شنبه جولاي 14, 2015 4:07 pm

فشار دولت چین به دانشجویان مسلمان برای روزه خواری در ماه رمضان


به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ از آغاز ماه رمضان، دولت چین تلاش خود را برای جلوگیری از روزه گرفتن اقلیت مسلمان این کشور چند برابر کرده است. در یکی از آخرین نمونه‌های آن در دانشگاه اورومکی در استان سین کیانگ، منطقه‌ای مسلمان‌نشین در این کشور، دکه‌های ارائه هندوانه برپا شده است.

Image

دانشکده پزشکی سین کیانگ، دانشجویان اویغور را مجبور کرده است که در خلال ماه رمضان روزه خود را بخورند. آنها دانشجویان را تهدید کرده‌اند اگر از این کار سرباز زنند مدرک نهایی به آنها داده نخواهد شد.

اسلام در چین ممنوع نیست اما این مذهب هر روز بیشتر از گذشته تحت فشار دولت چین قرار می‌گیرد. این فشار در مناطق حساس بیشتر نیز هست.

اقدام به ارائه هندوانه تنها مثال از ایجاد مزاحمت برای اقلیت قومی اویغور در چین طی ماه رمضان نیست.

سال گذشته نیز مسئولان چینی شروع به پخش کردن آب در دانشگاه کاشگر کردند. اگر دانش‌آموزان از خوردن سر باز بزنند این خطر وجود دارد که مدرکشان را هیچ‌وقت به آنها ندهند. در خلال رمضان اساتید دانشگاه، دانشجویان خود را دعوت می‌کنند تا همراه با آنها آب و چای بنوشند.

همزمان با آغاز ماه رمضان و اجرای فرائض مربوط به این ماه از سوی مسلمانان، دولت چین، گرفتن روزه در این ماه را برای مسلمانان استان سین‌ کیانگ ممنوع کرده است.

دولت چین اعلامیه‌های رسمی مربوط به ممنوع بودن روزه گرفتن را وبگاه‌های مدارس، ادارات دولتی و دفاتر حزب محلی سین ‌کیانگ قرار داده است.

در این اعلامیه‌ها به لزوم حفظ سلامت دانش‌آموزان و پرهیز از بکارگیری محیط مدرسه برای ترویج دین تأکید شده است؛ همچنین از اعضای حزب حاکم کمونیست خواسته شده که از روزه گرفتن خودداری کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌های رسمی در چین پس از اجلاس اخیر حزب کمونیست در این کشور در سین کیانگ کارمندان دولتی به شدت در زمینه اجرای موازین اسلامی تحت فشار قرار گرفته‌اند. مراسم و سنت‌های مذهبی از جمله روزه گرفتن، نماز جماعت برای آنها ممنوع شده است. همچنین مسئولیت جلوگیری از رعایت سنن مذهبی نزدیکان آنها نیز به کارمندان سپرده شده است. آنها باید مراقب اقوام، همکاران و دوستان خود که شعایر مذهبی را رعایت می‌کنند باشند.

بیشتر این اقدامات محدود کننده در منطقه سین کیانگ، منطقه‌ای در شمال شرق چین به کار بسته می‌شود. حدود ۴۵ درصد جمعیت این منطقه را قوم اویغور تشکیل می‌دهد. در چین ۵۶ فرقه مذهبی وجود دارد که مسلمانان، دومین فرقه بزرگ از نظر جمعیتی هستند.

Image

Image Image

Image
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

محدودیت های تازه چین برای مسلمانان: ریش بلند و حجاب ممنوع اس

پستتوسط pejuhesh232 » دوشنبه آپريل 17, 2017 7:05 pm

محدودیت های تازه چین برای مسلمانان: ریش بلند و حجاب ممنوع است


چین محدودیت های تازه ای در ناحیه دورافتاده غربی شینجیانگ معرفی کرده است که می گوید بخشی از "کمپینی علیه اسلام گرایی افراطی" است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بی بی سی نوشت: چین محدودیت های تازه ای در ناحیه دورافتاده غربی شینجیانگ معرفی کرده است که می گوید بخشی از "کمپینی علیه اسلام گرایی افراطی" است.

به گزارش «انتخاب»؛ این تدابیر شامل ممنوعیت ریش های "غیرعادی" بلند، پوشیدن حجاب در اماکن عمومی و خودداری از تماشای تلویزیون دولتی است.

شینجیانگ سرزمین ایغورهای مسلمان است که می گویند با تبعیض روبرو هستند.

در سال های اخیر زد و خوردهای خونینی در این ناحیه روی داده است.

دولت چین خشونت ها را به پیکارجویان و جدایی طلبان اسلامگرا نسبت می دهد.

اما گروه های حقوق بشر می گویند که این ناآرامی ها واکنشی به سیاست های سرکوبگرانه است و استدلال می کنند که تدابیر تازه ممکن است باعث به افراط کشیده شدن بعضی از ایغورها شود.

هرچند محدودیت های مشابهی قبلا در شینجیانگ به اجرا گذاشته شده بود، اما از پایان این هفته جنبه قانونی پیدا می کند.

خبرگزاری رویترز گزارش می دهد که قوانین تازه همچنین این موارد را ممنوع می کند:
خودداری از فرستادن کودکان به مدارس دولتی
خودداری از مراعات سیاست های تنظیم خانواده
تخریب عمدی اسناد حقوقی
عقد براساس آیین مذهبی

این مقررات همچنین تصریح می کند که کارمندان فضاهای عمومی مثل ایستگاه ها و فرودگاه ها اکنون باید کسانی که تمام بدن خود از جمله صورتشان را می پوشانند از ورود به این اماکن "منصرف" و پلیس را آگاه کنند.

این محدودیت ها را قانونگذاران شینجیانگ تصویب کردند که در وبسایت خبری منطقه منتشر شد.

مقام های چینی قبلا تدابیر دیگری از جمله محدودیت هایی بر اعطای گذرنامه به ایغورها اعمال کرده اند.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

ممنوعیت انتخاب اسامی اسلامی در «سین‌کیانگ»

پستتوسط pejuhesh232 » پنج شنبه مه 18, 2017 12:32 pm

ممنوعیت انتخاب اسامی اسلامی در «سین‌کیانگ»


گروه بین‌الملل: با ادامه سرکوب مسلمانان در چین، ممنوعیت انتخاب اسامی اسلامی برای کودکان نیز به ممنوعیت حجاب برای زنان و داشتن محاسن برای مردان مسلمان اضافه شد.

Image

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه گاردین، انتخاب نام مناسب فرزند برای برخی از والدین کار سختی است اما برای مسلمانان در منطقه سین‌کیانگ در غرب چین، این تصمیم سخت‌تر هم شده است زیرا انتخاب برخی نام‌ها سبب می‌شود که کودکشان از تحصیل و امکانات دولتی محروم شود.
مقامات منطقه سین‌کیانگ، محل زندگی نیمی از جمعیت 23 میلیون نفری مسلمانان چین، در ادامه سرکوب مسلمانان، فهرستی از اسامی را منتشر کردند که انتخاب آن‌ها برای کودکان مسلمان ممنوع اعلام شده است.

اسامی مانند اسلام، قرآن، مکه و .. از جمله اسامی ممنوع شده هستند و کسانیکه چنین نام‌هایی داشته باشند از سوی مقامات کمونیست از ثبت هویت و مجوز لازم برای استفاده از امکانات اجتماعی، درمانی و تحصیل محروم می‌شوند.
مقامات سین‌کیانگ با اعلام اینکه این اسامی افراط‌گرایانه هستند، آن‌ها را ممنوع کرده‌اند.

لیست کامل هنوز منتشر نشده و مشخص نیست که یک اسم مذهبی از دیدگاه مقامات سین‌کیانگ چه اسمی است.
دولت چین با متهم کردن اقلیت مسلمان اویغور ساکن در منطقه سین‌کیانگ به خشونت‌گرایی، آنان را هدف سرکوب و محدودیت‌های شدید قرار می‌دهد.
ممنوعیت حجاب، ممنوعیت داشتن محاسن، ممنوعیت روزه‌داری برای کارکنان دولتی، ممنوعیت آموزش قرآن و ... از جمله تبعیض‌هایی است که علیه مسلمانان چینی این منطقه اعمال می‌شود.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

جریمه مسلمانان روزه‌دار در چین!

پستتوسط najm134 » شنبه اکتبر 21, 2017 12:00 pm

شدت فشار بر مسلمانان دچر چین ، جریمه مسلمانان روزه‌دار در چین!

دولت چین مدعی شد با هدف مقابله با افراط‌گرایان، مسلمانان روزه‌دار را جریمه نقدی می‌کند.
مقامات دولت چین، مسلمانان روزه دار را در ماه رمضان جریمه و آنها را مجبور به شرکت در کلاس های آموزش قوانین چین می‌کنند.
مطابق قوانین جدید دولت سین کیانگ چین، همه رستوران های این منطقه ملزم به فعالیت در تمام ساعات روز هستند.
دولت چین ادعا کرد با وضع این قوانین قصد مقابله با تروریست‌ها و افراط‌گرایان را دارد و تاکنون 100 نفر را در این خصوص بازداشت کرده است.
به موجب این قانون هر کارمند دولتی چین در ماه رمضان روزه بگیرد، باید 500 یوان جریمه بپردازد و در کلاس های اجباری آموزش قوانین چین شرکت کند.
گفتنی است مقامات چینی در سال 2014 به بهانه حفظ سلامت شهروندان از آنها خواستند روزه نگیرند.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

نگرانی سازمان ملل درباره اردوگاه‌های اجباری مسلمانان چین

پستتوسط najm134 » چهارشنبه سپتامبر 12, 2018 9:39 am

نگرانی سازمان ملل درباره اردوگاه‌های اجباری مسلمانان چین


چین این اتهام را رد کرده اما اذعان کرده که برخی از افراط گرایان مذهبی برای بازآموزی بازداشت شده‌اند.
کمیته سازمان ملل متحد از تبعیض علیه مسلمانات اویغور در چین ابراز نگرانی کرده است.
به گزارس عصرایران به نقل از بی بی سی، سازمان ملل متحد از بازداشتگاه های جمعی اویغورها در چین ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی کسانی شده که به بهانه مبارزه با تروریسم دستگیر شده اند.
یک کمیته سازمان ملل متحد به تازگی گزارش‌هایی دریافت کرده مبنی براینکه بالغ بر یک میلیون اویغور مسلمان در اردوگاه‌های اجباری بازآموزی چین نگهداری می شوند.
چین این اتهام را رد کرده اما اذعان کرده که برخی از افراط گرایان مذهبی برای بازآموزی بازداشت شده‌اند.
چین می‌گوید شبه‌نظامیان اسلام‌گرا و جدایی‌طلبان عامل ناآرامی در این کشورند.

اعضای کمیته مقابله با تبعیض نژادی سازمان ملل متحد اوایل ماه جاری اعلام کردند گزارش‌های معتبر حاکی از آن است که چین منطقه خودمختار اویغور را به یک اردوگاه بازداشت جمعی بزرگ تبدیل کرده است.
چین درپاسخ گفته است ایغورها از حقوق کامل در این کشور برخوردارند با این ‌همه اذعان کرد به کسانی که فریب افراط‌گرایی مذهبی را خورده‌اند با بازآموزی کمک می‌شود.
روز پنجشنبه این کمیته سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی نتایج تحقیقات خود را منتشر کرد و از"تعریف بی حد و مرز تروریسم و ارجاع‌های مبهم به افراط‌گرایی و نیز تعاریف گنگ جدایی‌طلبی در قوانین چین انتقاد کرد.

این کمیته از چین خواسته است با بازداشت بدون اتهامات قانونی، محاکمه و اثبات مجرمیت پایان بدهد و فورا افرادی را که تحت چنین شرایطی دستگیر شده‌اند آزاد کند.
این نهاد همچنین از پکن خواسته است اعلام کند چند نفر را بر اساس چه اتهاماتی بازداشت کرده و تحقیقات مستقلی را درباره اتهامات مطرح علیه دولت درباره تبعیض نژادی، قومی و مذهبی-قومی انجام دهد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

بعدي

بازگشت به دشمنان آئين اعلى


cron
Aelaa.Net