زمانه شناسي ربيع الآخر 1444 شماره 269
چین: معضل اعتیاد کودکان به بازیهای کامپیوتری را حل کردیم
۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۵ نوامبر ۲۰۲۲ تام سینگلتون
کمیتهٔ گروه صنایع بازیهای کامپیوتری چین وابسته به کمیتهٔ تنظیمکنندهٔ بازیها :
از سال پیش کودکان چینی حق نداشتهاند بیش از سه ساعت در هفته بازی کامپیوتری کنند با اين تدبير
اعتیاد کودکان و نوجوانان چینی به بازیهای کامپیوتری مهار شده است.مقامات چین - بازی های ویدیویی را به عنوان «تخدیرکننده ذهن» مورد حمله قرار داده اند
از ماه اوت ۲۰۲۱، کودکان چینی حق ندارند بیش از سه ساعت در هفته بازی کامپیوتری کنند.
«نتایج قابلتوجه»این بخشی از برنامهٔ گسترده مقامات چینی برای مدیريت بخش عظیم فناوری این کشور بوده است که شامل شرکت تنسنت یکی از بزرگترین غولهای بازیهای رایانهای در جهان هم شده است.
این گزارش به تائید شرکت ارائهدهندهٔ دادهها سیانجی هم رسیده است که اعلام کرده است ٪۷۵ از کودکان و نوجوانان چینی اکنون کمتر از سه ساعت در هفته به بازیهای کامپیوتری میپردازند.
در این گزارش آمده است شرکتهای بازیهای کامپیوتری چینی از جمله تنسنت به «نتایج قابلتوجهی» دست یافتهاند.
دولت چین به دلایل زیر با افزایش اعتیاد کودکان و نوجوانان به بازیهای کامپیوتری مقابله میکند:
افزایش «نزدیکبینی»
کاهش تمرکز
مشکلات روانی
اختلالات خوابتوجه به مدت زمان استفاده از صفحه نمایش با دوران قرنطینه بر اثر بیماری کووید و کلاسهای درس آنلاین تشدید شد.
به دنبال محدودیت بازیهای کامپیوتری، دوئین، نسخهٔ چینی تیکتاک، کاربران زیر ۱۴ سال را از استفاده بیش از ۴۰ دقیقه در روز منع کرد.
با آغاز زمستان و موارد جدید ابتلا به بیماری کووید در این کشور بچهها مدت زمان بیشتری را در خانه خواهند گذراند و بعضی از والدین به آنها اجازه میدهند که از حسابهای کاربری آنها استفاده کنند تا سرگرم شوند.
بازیهای رایانهای در میان بزرگسالان چینی هم محبوبیت روزافزونی پیدا کرده است.
این هفته روزنامهٔ چاینا دیلی گزارش کرده است که بسیاری از سالمندان در خانههای سالمندان به بازیهای آنلاین روآوردهاند تا «پیوند خود را با نوهها تقویت کنند».
شرکت نیکوپارتنرز، کارشناس بازیهای کامپیوتری آسیایی اعلام کرد به دنبال این گزارش درآمد این شرکت در چین کاهش پیدا کرده است.
اما لیزا کازماس هانسون، مدیر و مؤسس این شرکت میگوید «با وجود رشد اقتصادی، ورزشهای آنلاین، بازیهای رایانهای و اشتیاق بیش از ۷۰۰ میلیون چینی علاقمند به بازیهای کامپیوتری» آینده را مثبت میبیند.
نكته مهم:
مهمترين ضرر و خطر بازيهاى اينترنتي و ديجيتالي را ذكر نكرده است
1- انقطاع از محيط واقعي و تربيت فكر و نكاه بر امور خيالي
[b]2- تسهيل و رايج كردن جنايتهاى كشتار و كشتن و تخريب
كه بي محابا در بازيها بكار مي رود
و مرتبا با كشتار و تخريب بيشتر امتياز مى كيرند و به مرحله بالاتر و بعديراه بيدا مي كنند
استفاده از اين سركرميها؛ اطفال را براى عامل كشتار و تخريب بي رحمانه بارآوردن آماده مى كند
در فيلمهاى اغتشاشات خياباني غائله اخير در بسياري از صحنه هاى كشتن ديده مي شود
نحوه كوبيدن و كشتن توسط نوجوان شرور
(بسيار فراتر از اغفال و تبليغ رسانه هاى خارجي است)
و كويا اين طفل از رحم مادرجنكيز و بشت بدر جنكيز بوجود آمده است
ولذا ضربه هايش بي محابا و يشدت جنايتكارانه است
از سرواكردن فرزندان به اسم بازي؛ والدين را معذور و معاف نكرده و عامل اول شريك جرم فرزندشان در آسيبهاى اين سركرميها نيستند
بعد از اين نقيصه رفتار و عدم اصلاح رويه و با مديريت صحيح
التماس دعاكردن براى اين فرزندان بى معنى است
و يا اينكه بكويند: بنشينند حرفهايشان را كوش كنند؛ جه جرا اينجور مي كنند؟!؟
اين رويكردها = منتهاى از خود راضي بوةدن و كمراهي است[/b]3- در ايران هم اكر حاكميت بخواهد به آساني مي تواند محدوديت اينترنتي زماني براى بازي كردن و مهمتر منع بازيهاى جنايتكارانه ايجاد كند
حاكميت دهها سال است اين موضوع را رها كرده
و بسياري از اين نسل و مشغول به اين سركرميها شده و براين روحيه و رويه (جاني بالفطره) بار آمده اند
و سفيهانه فقط مصاحبه و سخنراني مي كنند درباره آسيبهاى اين نوع سركرميهاى مضر = بدون هيج اقدامي
و به اسم اين مفاسد كه قابل منع و مديريت است
مي خواهند كل دسترسي مردم به اينرتنت جهاني را قطع ياايزوله كنند