احوال بلاد ترك (تركيه قفقاز تركمنستان قرقيزستان تا مغولستان)

ارائه موضوعي شمارگان منتشره از{گاهنامه معرفت به زمان}

مدير انجمن: نبض زمان

Re: احوال بلاد ترك (تركيه قفقاز تركمنستان قرقيزستان تا مغولستان)

پستتوسط 00343179 » چهارشنبه مه 15, 2024 6:30 am

زمانه شناسي ربيع الآخر 1444 شماره 202
نقش آمریکا و ناتو در عملیات تروریستی استانبول


موجب شد كه وزیر کشور ترکیه بكويد: "ما پیام تسلیت سفارت آمریکا را نمی پذیریم..

https://spnfa.ir/20221114/13311497.html
https://www.entekhab.ir/fa/news/703026/
00343179
 
پست ها : 2920
تاريخ عضويت: چهارشنبه نوامبر 24, 2010 8:32 pm

Re: احوال بلاد ترك (تركيه قفقاز تركمنستان قرقيزستان تا مغولستان)

پستتوسط 00343179 » چهارشنبه مه 15, 2024 6:34 am

زمانه شناسي ربيع الآخر 1444 شماره 203
ترکیه چگونه صادرکننده خودرو شد؟/ عقب‌ماندن خودروسازی ایران از ترک‌ها


صادرات خودرو ساخت ايران مدت‌هاست که در وضعیت مناسبی قرار ندارد. در سال‌های گذشته خودروسازان محصولات خود را به کشورهای همسایه همچون عراق و سوریه صادر می‌کردند. اما با گذشت زمان، صادرات خودرو به این کشورها هم متوقف شد.
صادرات خودرو صرفا سیاسی است! با توجه به اظهارات مدیران ایران‌خودرو این پرسش مطرح می‌شود که آیا صادرات فعلی خودروهای ایرانی واقعا به دلیل کیفیت مناسب است؟ کارشناسان می‌گویند که صادرات محدودی هم که از طرف خودروسازان ایرانی به برخی از کشورها نظیر روسیه یا ارمنستان با اهداف سیاسی انجام می‌شود و صرفا نشان‌دهنده پیشرفت این صنعت نیست. برای مثال، چندی پیش ایران‌خودرو 200 دستگاه خودرو به ارمنستان صادر کرد.
در حالی که صنعت خودروسازی ایران با 85 میلیون جمعیت در چنین وضعیتی قرار دارد، ترکیه از رشد 1.8 درصدی صادرات خودرویی خود خبر می‌دهد. آن‌گونه که ایلنا نوشت، ترکیه اعلام کرد که درآمد این کشور از صادرات خودرو در ماه اکتبر 2.65 میلیارد دلار بوده است.
این کشور در سال 2021 توانست حدود 9 میلیارد و 369 میلیون دلار صادرات به کشور‌های دیگر داشته باشد. این کشور که حدودا هم‌اندازه ایران جمعیت دارد، با صنعت خودروسازی توانست نقش مهمی در بهبود شرایط اقتصادی خود ایفا کند. در حالی که صنعت خودروسازی کشور به‌عنوان یکی از زیان‌ده‌ترین صنایع موجود در کشور معرفی می‌شود.
در این میان باید توجه داشت که صنعت خودروسازی ترکیه حدودا 26 سال عمر دارد. اما صنعت خودروسازی ایران از دهه 30 آغاز شده و تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است = هفتاد سال سابقه حدودا.
صنعت خودروسازی ترکیه با عمر کوتاه خود، توانست به بازار کشورهایی فرانسه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، بریتانیا، لهستان، مصر، اسلوونی و آمریکا راه پیدا کند. البته کشورهای تونس، عراق، ژاپن، لبنان، پلی‌نزی و مولداوی نیز از دیگر مقاصد صادراتی ترکیه محسوب می‌شود.
این درحالی است که ایران در سال‌های گذشته پس از ازدست دادن بازار کشورهایی مانند عراق، سوریه واردات خودرو از ایران به کشور خود را ممنوع کرد. و كارخانه هاى خودروسازى ايران در سنكال و ونزولا ووو سالهاست تعطيل شده
محصولات ایرانی توان رقابت محصولات ایرانی در بازارهای جهانی ندارند. کیفیت محصولات خودروسازان در داخل کشور به‌اندازه‌ای است که نمی‌تواند استانداردهای 85گانه را کسب کنند و این پدیده موجی از نارضایتی را به‌دنبال دارد.

https://tejaratnews.com/%D8%B5%D8%A7%D8 ... D9%86-1401

از نخستین خودروی ملی ترکیه «توگ» رونمایی شد
https://www.trt.net.tr/persian/photogal ... rwnmyy-shd
00343179
 
پست ها : 2920
تاريخ عضويت: چهارشنبه نوامبر 24, 2010 8:32 pm

Re: احوال بلاد ترك (تركيه قفقاز تركمنستان قرقيزستان تا مغولستان)

پستتوسط 00343179 » چهارشنبه مه 15, 2024 6:35 am

زمانه شناسي ربيع الآخر 1444 شماره 203
ترکیه چگونه صادرکننده خودرو شد؟/ عقب‌ماندن خودروسازی ایران از ترک‌ها


صادرات خودرو ساخت ايران مدت‌هاست که در وضعیت مناسبی قرار ندارد. در سال‌های گذشته خودروسازان محصولات خود را به کشورهای همسایه همچون عراق و سوریه صادر می‌کردند. اما با گذشت زمان، صادرات خودرو به این کشورها هم متوقف شد.
صادرات خودرو صرفا سیاسی است! با توجه به اظهارات مدیران ایران‌خودرو این پرسش مطرح می‌شود که آیا صادرات فعلی خودروهای ایرانی واقعا به دلیل کیفیت مناسب است؟ کارشناسان می‌گویند که صادرات محدودی هم که از طرف خودروسازان ایرانی به برخی از کشورها نظیر روسیه یا ارمنستان با اهداف سیاسی انجام می‌شود و صرفا نشان‌دهنده پیشرفت این صنعت نیست. برای مثال، چندی پیش ایران‌خودرو 200 دستگاه خودرو به ارمنستان صادر کرد.
در حالی که صنعت خودروسازی ایران با 85 میلیون جمعیت در چنین وضعیتی قرار دارد، ترکیه از رشد 1.8 درصدی صادرات خودرویی خود خبر می‌دهد. آن‌گونه که ایلنا نوشت، ترکیه اعلام کرد که درآمد این کشور از صادرات خودرو در ماه اکتبر 2.65 میلیارد دلار بوده است.
این کشور در سال 2021 توانست حدود 9 میلیارد و 369 میلیون دلار صادرات به کشور‌های دیگر داشته باشد. این کشور که حدودا هم‌اندازه ایران جمعیت دارد، با صنعت خودروسازی توانست نقش مهمی در بهبود شرایط اقتصادی خود ایفا کند. در حالی که صنعت خودروسازی کشور به‌عنوان یکی از زیان‌ده‌ترین صنایع موجود در کشور معرفی می‌شود.
در این میان باید توجه داشت که صنعت خودروسازی ترکیه حدودا 26 سال عمر دارد. اما صنعت خودروسازی ایران از دهه 30 آغاز شده و تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است = هفتاد سال سابقه حدودا.
صنعت خودروسازی ترکیه با عمر کوتاه خود، توانست به بازار کشورهایی فرانسه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، بریتانیا، لهستان، مصر، اسلوونی و آمریکا راه پیدا کند. البته کشورهای تونس، عراق، ژاپن، لبنان، پلی‌نزی و مولداوی نیز از دیگر مقاصد صادراتی ترکیه محسوب می‌شود.
این درحالی است که ایران در سال‌های گذشته پس از ازدست دادن بازار کشورهایی مانند عراق، سوریه واردات خودرو از ایران به کشور خود را ممنوع کرد. و كارخانه هاى خودروسازى ايران در سنكال و ونزولا ووو سالهاست تعطيل شده
محصولات ایرانی توان رقابت محصولات ایرانی در بازارهای جهانی ندارند. کیفیت محصولات خودروسازان در داخل کشور به‌اندازه‌ای است که نمی‌تواند استانداردهای 85گانه را کسب کنند و این پدیده موجی از نارضایتی را به‌دنبال دارد.

https://tejaratnews.com/%D8%B5%D8%A7%D8 ... D9%86-1401

از نخستین خودروی ملی ترکیه «توگ» رونمایی شد
https://www.trt.net.tr/persian/photogal ... rwnmyy-shd
00343179
 
پست ها : 2920
تاريخ عضويت: چهارشنبه نوامبر 24, 2010 8:32 pm

قبلي

بازگشت به بايگانى موضوعى گاهنامه معرفت به زمان


Aelaa.Net