آلودگي سيستم اداري

مدير انجمن: najm134

تخلف۴۰هزارمتری دانشگاه علوم پزشکی ایران در مجاورت برج میلاد

پستتوسط najm134 » شنبه جولاي 21, 2018 6:58 pm

تخلف۴۰هزارمتری دانشگاه علوم پزشکی ایران در مجاورت برج میلاد


Image
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از بررسی دقیق برج میلاد، گود کنار آن، طرح جامع و … خبر داد.
محمد سالاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسه مشترک کمیسیون شهرسازی و معماری و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره وضعیت برج میلاد، گفت: دستور اول این نشست مشترک، بررسی وضعیت نگهداری از مجموعه ساختمان اصلی برج میلاد اعم از سازه بتونی، زهکشی زیر فوندانسیون، سیستم تاسیسات و ایمنی تجهیزات نصب شده در آن و نیز پایش مستمر کلیه اتصالات و پیچ و مهره هایی که در محل اتصال دکل فوقانی به سازه بتونی انتهای برج تعبیه شده اند با استفاده از شتاب نگار ها، سنسورها، لرزه نگارها و بازدیدهای مستمر و دائمی بود.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: شرکت بلندپایه که سازنده برج بوده در جلسه گزارشی در این خصوص ارائه داد و معتقد است که مجموعه‌ اتصالات پیچ و مهره‌ای در سازه برج میلاد به ویژه در محل اتصال دکل فوقانی با شفت اصلی، به مرور زمان و بر اثر وزش باد و لرزش و تکان های طبیعی و غیرطبیعی ممکن است سایش پیدا کند و یا باز شوند که می بایست بصورت دائم مورد چکاپ قرار گیرند.
وی با بیان این که موضوع نگهداری از تاسیسات متنوع و پیچیده و منحصربه فرد برج میلاد نیز دراین جلسه مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: برج میلاد یک مگاپروژه و از المان های شاخص عمرانی کشور است که تأسیسات و سیستم ایمنی و آتش نشانی آن به لحاظ پیچیدگی، منحصر به فرد بوده و نیاز به نگهداری مستمر دارد.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان این‌که مساله‌ مهم این است که در ساختار مدیریت شهری تهران، سازوکار منسجم و واحدی برای نگهداشت اصولی و اساسی از پروژه‌ها در نظر گرفته نشده است، ادامه داد: این در حالی است که شهر تهران پروژه‌های زیادی از جمله پل، تونل، برج میلاد، شهر آفتاب و … دارد که از لحاظ فنی و اصولی نگهداری نمی‌شوند و وضعیت آنها به صورت روزانه و آنلاین رصد نمی‌شود.
وی گفت: باید سازوکاری اندیشیده شود و زیر نظر معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، ساختاری تعبیه شود تا نسبت به نگهداری از این پروژه‌های شهر بخصوص مگاپروژه ها اقدام شود و در واقع حلقه مفقود جدی در ساختار شهرداری در مورد نگهداشت و تعمیر سازه‌های بزرگ مقیاس اعم از پل، تونل و … که با سرمایه شهروندان احداث شده است، می باشد.
سالاری با بیان این‌که در این جلسه مقرر شد لایحه‌ای توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران به شورای شهر ارائه شود که براساس آن برای نگهداری و نگهداشت پروژه‌های بزرگ در سطح کلی تصمیم‌گیری شود، گفت: با تعیین متولی مشخص می‌توانیم با نگهداشت درست، نسبت به طولانی‌کردن عمر سازه‌ها، عدم افزایش بار مالی وعدم آسیب‌رساندن جدی به سازه اقدام و از بروز حوادث جبران ناپذیر جلوگیری کنیم.
وی با بیان این‌که در ادامه جلسه به موضوع سند جامع برج میلاد پرداخته شد، افزود: برج میلاد یک مجموعه دارای عرصه ۱۲۰ هکتاری است که متاسفانه علی‌رغم این‌که قرار بوده همزمان با طراحی فاز اول برج میلاد که شامل ساختمان یادمان و سالن‌ همایش ها است، طرح جامع برج میلاد تدوین شود و در مراجع ذیصلاح به تصویب برسد، تاکنون علی رغم پیگیری های مستمر کمیسیون شهرسازی و معماری این کار انجام نشده است.
وی اظهارکرد: اساسا اهتمامی در مدیریت شهری قبلی برای تدوین سند طرح جامع برج میلاد وجود نداشت و این در حالی بود که ما معتقدیم عرصه‌های عمومی همچون برج میلاد، اراضی عباس‌آباد، بوستان ولایت و … که کارکردشان ارائه‌ خدمات در حوزه‌های مختلف است و جاذب سفر هستند می‌بایست طرح و سند بالادستی داشته باشند که حتی فعالیت‌های معمول همچون گسترش فضای سبز یا هرگونه بارگذاری و کاربری جدید مبتنی بر سند فرادستی باشد.
سالاری افزود: برهمین اساس در این جلسه قرار شد معاونت شهرسازی ظرف مدت سه ماه مطالعه، تدوین و تصویب طرح جامع برج میلاد که شامل بارگذاری فاز دوم برج نیز می شود را از طریق کمیسیون ماده ۵ در صورت نیاز شورای عالی شهرسازی و معماری به سرانجام برساند.
وی در ادامه با بیان این‌که در مورد سرانجام فاز دوم برج میلاد و گود رهاشده آن نیز در این جلسه صحبت شد، اظهار کرد: فاز دوم برج میلاد براساس تصمیم کمیسیون ماده پنج در سال ۱۳۷۸ که در مورد مجموعه برج میلاد بود، تصمیم‌گیری شد.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه قرار بود ۴۲۴ هزار مترمربع بنا بر مصوبه کمیسیون ماده ۵ در سال ۷۸ در کل عرصه و اراضی برج میلاد احداث شود که شامل مرکز تجارت جهانی، هتل پنج ستاره، مجموعه برج میلاد و … می‌شد، ادامه داد: اشکال کار این بود که اساسا طرحی که برای فاز دو برج میلاد توسط “زها حدید” ارائه شد در حد ایده و کانسپت اولیه بود و در حد نقشه‌های فاز صفر هم نبود که براساس آن در فاز دو، دو برج دوقلو در کنار برج میلاد بارگذاری می‌شد که توسط شورای شهر به علت ارتفاع و همچنین معماری آن که مبتنی بر معماری ایرانی – اسلامی نبود، این طرح رد شد. البته شهرداری تهران همان زمان توسط سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری با بنیاد تعاون ناجا توافق کرد که بصورت مشارکتی فاز دو برج میلاد ساخته شود و این در حالی بود که طرح هنوز نهایی نشده و تایید پلان‌ها و پروانه اصلی صادر نشده بود و متاسفانه برای آن مجوز گودبرداری صادر شد که با توجه به اختلافات، پروژه متوقف شد و حالا با گودی مواجه هستیم که چهار – پنج سال است که رها شده و مقاوم‌سازی نیلینگ آن انجام شده اما عمر مفید مقاوم سازی آن به اتمام رسیده است.
مهلت شورا به شهرداری و ناجا برای تعیین تکلیف گود برج میلاد تا دو ماه آینده
سالاری با بیان این که با توجه به مجاورت این گود با مرکز همایش‌ها، احتمال ریزش و آسیب جدی وجود دارد، گفت: در این جلسه قرار شد ظرف دو ماه، معاونت مالی و اقتصادی شهرداری ماموریت یابد که با محوریت شهرداری تهران با مدیران ارشد ناجا و بنیاد تعاون جلسه بگذارند و سرانجام این گود تعیین تکلیف شود، چرا که بنابر گزارش سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری، بنیاد تعاون ناجا به تعهدات خود عمل نکرده و ادله قانونی برای فسخ قرارداد وجود دارد.
شهرداری در صورت عدم تعیین تکلیف گود برج میلاد تا دو ماه آینده آن را پر می‌کند
وی با بیان این‌که رویکرد مدیریت شهری جدید تعامل دوسویه و احترام به تعهدات است، اظهار کرد: برهمین اساس قرار شد که جلسه‌ای با حضور مسئولان ارشد از جمله شهردار تهران و مقامات ارشد نیروی انتظامی و بنیاد تعاون ناجا برگزار شود تا ضمن بررسی ابعاد مختلف این پروژه، تصمیمی در این خصوص گرفته شود و اگر ظرف دو ماه‌ آینده در مورد این گود به توافق نرسند، شهرداری تهران می بایست نسبت به پرکردن این گود اقدام کند، چرا که بیش از این صلاح نیست که این گود خطرناک رها شود.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: اگر چشم‌انداز مناسبی برای ادامه‌ همکاری یا فسخ قرارداد باشد، نیازی به پرکردن گود نیست.
سالاری همچنین در مورد قیمت‌گذاری این زمین، اظهار کرد: جالب است که بدانید که در فرآیند انعقاد قرارداد به شهرداری برای این پروژه متاسفانه این ۴۳ هزار متر زمین که در اصل از لحاظ موقعیت مکانی منحصر به فرد است و جزو سرمایه‌های ارزشمند و کم نظیر شهرداری تهران می باشد به قیمت متری چهار میلیون تومان به مشارکت گذاشته شده که به هیچ عنوان با ارزیابی‌های مشابه آن زمان تطابق ندارد و لذا معاونت مالی در رایزنی با مسئولان ناجا باید به صرفه و صلاح شهر و عدم اجحاف حقوق شهروندان در این پروژه توجه جدی داشته باشد.
وی افزود: دغدغه ما در حوزه مقاوم‌سازی جداره گود و مقاوم‌سازی خود گود این است که شرکت‌هایی که توسط بنیاد تعاون ناجا برای حفاری گود معرفی شده و مسئولیت داشتند نیز طی مکاتباتی رسمی اعلام کردند که با توجه به توقف پروژه، مسئولیتی در قبال رفتار گود ندارند که برهمین اساس باید هرچه سریع‌تر این گود تعیین تکلیف شوند.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان این‌که در ادامه جلسه در مورد تخلفات ساختمان دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز صحبت شد، گفت: متاسفانه علی‌رغم این‌که در محدوده ۱۲۰ هکتاری فضای برج میلاد می‌بایست تمامی ساخت‌وسازها، تغییر کاربری و … مبتنی بر اصول شهرسازی و طرح‌های موضعی و موضوعی مصوب باشد اما متاسفانه شاهدیم در مدیریت شهری قبلی و فعلی، ۴۰ هزار مترمربع تخلف ساختمانی توسط علوم پزشکی ایران انجام گرفته است و علی‌رغم آنکه در دوره چهارم و پنجم شورای شهر مکاتبه و تذکرات زیادی با شهردار وقت شد؛ اما شهرداران مناطق قصور جدی در این تخلف داشتند و بدون طی فرآیند قانونی و عدم ارسال پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ در توافقی دستی کل ۴۰ هزار مترمربع تخلف را تثبیت کرده و حدود چهار میلیارد تومان بابت عوارض دریافت کردند که این فرایند ‌کاملا تخلف است.
سالاری با انتقاد از این‌که چطور ممکن است که برای مردم عادی تخلفات زیرپله‌ای و در حد انباری مردم را شناسایی و با آن برخورد می‌کنند اما ۴۰ هزار متر تخلف در کنار اتوبان همت که کاملا مشهود است را ندیده‌اند، اظهار کرد: وزارت بهداشت و درمان و شهرداری تهران با یک تصمیم مدیریتی مماشات کرده و برخلاف مقررات معماری و شهرسازی و حقوق شهروندی برای این ۴۰ هزار متر تخلف به توافق رسیده اند که این روند بر خلاف اصول و ضوابط شهرسازی است.
وی با بیان این‌که باید با متخلفان برخورد شود، ادامه داد: از شهرداری می‌خواهیم تمام عوامل این تخلف از جمله عوامل شهرداری ، مهندس ناظر و … که در فرآیند تخلف چشم‌پوشی کرده‌اند را شناسایی و به کمیته انضباطی، سازمان بازرسی و حتی قوه قضاییه معرفی کنند.
وی اضافه کرد: شهرداری تهران بجای اقدام قانونی در جلوگیری از انجام تخلفات، نهایتا بجای برخورد با تخلفات صورت گرفته و اقدام برای قلع بنا و اخذ جرائم متناسب و قابل توجه در کمیسیون ماده ۱۰۰، با رویکرد تشویقی با این تخلفات برخورد کرده و تخفیف قابل توجهی هم داده اند.
به گزارش ایسنا، جلسه مشترک کمیسیون شهرسازی و معماری و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران روز پنجشنبه با حضور محمد سالاری، محمد علیخانی،شهربانو امانی و افشین حبیب زاده اعضای شورای شهر تهران و پیروز حناچی،معزی و شجاع پوریان معاونین شهردار تهران، کشت پور شهردار منطقه ۲ و همچنین مدیرعامل برج میلاد و مشاورین طرح های مربوط به برج و جمعی از کارشناسان برگزار شد و این جلسه به منظور بررسی گزارش معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در خصوص تهیه طرح جامع برج میلاد و همچنین بررسی مشکلات این برج و پایش و نگهداری آن و بررسی گود فاز ۲ برج میلاد و ساخت و سازهای محدوده دانشگاه علوم پزشکی و برج میلاد در محل برج تشکیل شد و پس از جلسه نیز بازدیدی از گود کنار برج میلاد و ساختمان در حال احداث دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت.
najm134
 
پست ها : 2050
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

سارقي که پس از هفتاد سال به عنوان "امانت‌دار امين" مورد تقدي

پستتوسط najm134 » يکشنبه آگوست 19, 2018 5:50 pm

سارقي که پس از هفتاد سال به عنوان "امانت‌دار امين" مورد تقدير قرار گرفت


چرا دانشگاه شيکاگو (از دهها هزار مسروقه)
سيصد کتيبه گلي دوره هخامنشي را به ايران پس داد؟
در 29 آوريل 2004/ 10 ارديبهشت 1383خبرگزاري رويتر CBS، CNN، و روزنامه‌هاي سرشناسي چون نيويورک تايمز و گاردين از بازگردانيدن 300 لوح دوره هخامنشي به ايران خبر دادند. اين خبر بر اساس اطلاعيه مؤسسه شرق‌شناسي دانشگاه شيکاگو در 28 آوريل مخابره شد که طي آن اعلام شده بود اين دانشگاه 300 لوح گلي باستاني فوق را، که 70 سال پيش از دولت ايران به امانت گرفته بود، به سازمان ميراث فرهنگي ايران بازپس خواهد داد. در اين اطلاعيه آمده است که اين 300 لوح بخشي از «ده‌ها هزار لوحي است که در سال 1937 به دانشگاه شيکاگو امانت داده شده بود.»

در سال 1951/ 1330 دانشگاه شيکاگو 37 هزار لوح از مجموعه فوق را به ايران بازگردانيد و از آن پس استرداد الواح امانتي به فراموشي کامل سپرده شد.
در 13 ارديبهشت خبرگزاري ميراث فرهنگي گزارش داد که 300 لوح فوق طي مراسمي به رئيس سازمان ميراث فرهنگي ايران و جمعي از مديران اين سازمان تحويل شد و طرف ايراني از «حسن‌نيت» طرف آمريکايي «قدرداني» کرد. گيل استاين، مدير مؤسسه شرق‌شناسي دانشگاه شيکاگو، در مراسم فوق درباره مابقي الواح چنين گفت:

«از آنجايي که بسياري از اين الواح خرد شده‌اند، تعيين تعداد دقيق آن‌ها کار مشکلي است. اما ما تخمين مي‌زنيم که حدود 2000 لوح کامل و تعداد بسيار زيادي خرده‌هاي الواح در اختيار دانشگاه شيکاگو باشد.»

گزارش ديگر خبرگزاري ميراث فرهنگي، به‌نقل از روزنامه شيکاگو ساندي تايمز، حاکي است که به دليل وقوع انقلاب اسلامي و «بسته شدن درهاي رابطه بين دو کشور ايران و آمريکا در سال 1979» دانشگاه شيکاگو نتوانست اين الواح را زودتر به ايران بازگرداند.
ولي خبرگزاري ميراث فرهنگي، در ذيل ترجمه و مخابره خبر ساندي تايمز، اين پرسش را مطرح نکرد که چرا دانشگاه شيکاگو طي سال‌هاي 1333-1357، که روابط ايران و آمريکا در عالي‌ترين سطوح بود، باقيمانده الواح را به ايران بازنگردانيد و چرا اکنون به‌ناگاه امانت‌دار شد؟ (چنان‌که گفتيم، آخرين بار که بخشي از الواح فوق به ايران بازپس داده شد در سال 1330 بود.)

ماه‌ها از انتشار کتاب دکتر محمدقلي مجد، پژوهشگر ايراني مقيم ايالات متحده آمريکا، درباره غارت آثار باستاني ايران در دوره رضا شاه به‌وسيله مؤسسه شرق‌شناسي دانشگاه شيکاگو مي‌گذرد ولي تاکنون انتشار کتاب فوق در سايت خبرگزاري ميراث فرهنگي بازتاب نداشته است. تحقيق دکتر مجد، که بر مبناي اسناد علني شده دولت آمريکا و به‌ويژه گزارش‌هاي سفارتخانه ايالات متحده آمريکا در تهران، صورت گرفته نشان مي‌دهد که در سال‌هاي 1930 آثار باستاني و ميراث فرهنگي ايران، به‌ويژه مجموعه تخت‌جمشيد، در معرض غارتي بزرگ از سوي برخي نهادهاي آمريکايي، و در رأس آن‌ها مؤسسه شرق‌شناسي دانشگاه شيکاگو، و عمال سودجوي آمريکايي و ايراني آنان بوده است. کتاب دکتر مجد را يکي از معتبرترين ناشران دانشگاهي آمريکا منتشر کرد و در محافل دانشگاهي و فرهنگي آن کشور با علاقه مورد مطالعه قرار گرفت. در مقابل، افراد يا محافلي که وظيفه لاپوشاني اين‌گونه غارت‌هاي فرهنگي را به عهده دارند، انتشار اين کتاب را برنتافتند. واکنش آن‌ها يا سکوت بود و يا نقدهاي خصمانه عليه محقق ايراني فوق. يکي از آخرين اين‌گونه نقدها مقاله آقاي جيمز گود James Goode در شماره بهار 2004 مجله خاورميانه است.

The Middle East Journal, volume 58, Spring 2004, Number 2.
سکوت يا واکنش‌ خصمانه اينگونه محافل در قبال انتشار کتاب دکتر مجد طبيعي بود ولي تصوّر نگارنده و ساير علاقمندان به تحقيقات دکتر مجد اين بود که کتاب فوق در محافل فرهنگي ايران بازتاب گسترده خواهد يافت و توجه مديران سازمان ميراث فرهنگي را جلب خواهد کرد. حتي تصوّر مي‌رفت که سازمان فوق با اتکا بر اسناد علني شده دولت آمريکا دعوي براي استرداد هزاران قطعه نفيس و کم نظيري را که در موزه دانشگاه شيکاگو نگهداري مي‌شود آغاز کند؛ و يا حداقل انجمن‌ها و جمعيت‌هاي فرهنگي را در جهان از اين غارت بزرگ مطلع سازد. ولي متأسفانه چنين نشد. اين سکوت چنان سنگين بود که به‌نظر مي‌رسد سازمان ميراث فرهنگي حتي از انتشار کتاب دکتر مجد نيز مطلع نشده است.

در مقابل، انتشار کتاب دکتر مجد مقامات کنوني مؤسسه شرق‌شناسي دانشگاه شيکاگو را نگران کرد. آنان، طبعاً، تصوّر مي‌کردند که به زودي با جنجال و رسوايي مواجه خواهند شد. و در نتيجه به فکر افتادند که بخش بسيار ناچيزي از غارت خود را به ايران مسترد دارند و با ايجاد ارتباطات دوستانه مانع از اين رسوايي بزرگ شوند. چنين بود که مؤسسه شرق‌شناسي دانشگاه شيکاگو در کسوت امانت‌داري امين ظاهر شد و بذل و بخشش ناگهاني آنان مقامات ايراني را غافلگير کرد.
بيهوده نيست که روزنامه گاردين حادثه فوق را با اين تيتر منعکس کرد:«دانشمندان آمريکايي با استرداد الواح باستاني ايران را فريفته خود کردند.»
عبدالله شهبازي
نمونه اي از قطعات به سرقت رفته از تخت جمشيد در موزه دانشگاه شيکاگو (بازكردانده نشده)

Image
Image
Image

نمونه اي از دهها هزار لوحي که پس از هفتاد سال سيصد قطعه آن به ايران مسترد شد

Image

گيل استين، رئيس موسسه شرق شناسي دانشگاه شيکاگو، در حال بسته بندي الواح قبل از سفر به ايران

Image

گيل استين و رئيس (موطلايي) سازمان ميراث فرهنگي ايران در مراسم استرداد بخش ناچيزي از اموال مسروقه
ايراني ذوق زده و امريكايي متعجب


Image
najm134
 
پست ها : 2050
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

عدم رعايت عرف معمول جهاني در قراردادبا بازيكرهاي تلويزيون اي

پستتوسط najm134 » چهارشنبه سپتامبر 12, 2018 9:22 am

عدم رعايت عرف معمول جهاني در قرارداد با بازيگرهاي تلويزيون ايران

کیهان: بازیگری که با اولین تجربه اش در صداوسیما به شهرت رسیده، رفتارهای نامتعارفی در پیش گرفته / اگر حق تصویر بازیگر در اختیار سازمان باشد، رفتارهای او در فضای مجازی نیز کنترل می‌شود
بازیگری که با اولین تجربه نقش‌آفرینی‌اش در صداوسیما به شهرت رسیده، این روزها در فضای مجازی رفتارهای نامتعارفی را در پیش گرفته است. البته این اولین بار نیست که یک بازیگر، این گونه از شهرت به دست آمده از طریق رسانه ملی سوءاستفاده می‌کند. اما سؤال این است که چگونه می‌توان این گونه رفتارها را کنترل کرد؟


تصوير
کیهان: بازیگری که با اولین تجربه اش در صداوسیما به شهرت رسیده، رفتارهای نامتعارفی در پیش گرفته / اگر حق تصویر بازیگر در اختیار سازمان باشد، رفتارهای او در فضای مجازی نیز کنترل می‌شود

کیهان نوشت: بازیگری که با اولین تجربه نقش‌آفرینی‌اش در صداوسیما به شهرت رسیده، این روزها در فضای مجازی رفتارهای نامتعارفی را در پیش گرفته است. البته این اولین بار نیست که یک بازیگر، این گونه از شهرت به دست آمده از طریق رسانه ملی سوءاستفاده می‌کند. اما سؤال این است که چگونه می‌توان این گونه رفتارها را کنترل کرد؟

میکائیل دیانی، مستندساز و پژوهشگر عرصه رسانه در گفت وگو با کیهان گفت: مسئله اصلی این است که بازیگران و چهره‌های مشهور در کشور ما هیچ نسبت سازمانی با جایی که برای آن فعالیت می‌کنند ندارند. در صداوسیما روال این است که بازیگران با تهیه کنندگان قرارداد می‌بندند و صداوسیما نیز با تهیه کنندگان سر و کار دارد. این درحالی است که در بسیاری از کشورهای جهان، خود سازمان‌ها، شبکه‌های تلویزیونی یا شرکت‌های تولید فیلم و سریال با بازیگران قرارداد می‌بندند و نکات اصلی و الزامات ضروری در حوزه ستاره سازی در این قراردادها لحاظ می‌شود. ازجمله مواردی که لحاظ می‌شود این است که حق شهرت، حق مالکیت معنوی، حق تصویر، حق تجارت و... از آن بازیگر سلب می‌شود و در اختیار آن سازمان یا شرکت قرار می‌گیرد. به طور مثال، وقتی حق تصویر یک بازیگر در اختیار یک سازمان باشد، رفتارهای آن بازیگر در شبکه‌های اجتماعی نیز کنترل می‌شود و دیگر یک بازیگر نمی‌تواند هر طور که خواست در فضای مجازی فعالیت کند.

وی افزود: این مسئله درباره فوتبالیست‌ها و همه چهره‌های مشهور حاکم است. به طور مثال، کریستیانو رونالدو تا وقتی در باشگاه رئال مادرید فعالیت می‌کرد، حق شهرت و حق تصویر او در اختیار آن باشگاه بود و برخلاف مقررات باشگاه نمی‌توانست تصویری از خود در فضای مجازی منتشر کند و امروز که به باشگاه یوونتوس رفته، این باشگاه درباره او تصمیم می‌گیرد. در سینما نیز همین طور است. مثلا وقتی یک بازیگر مطرح، با شرکت یا سازمانی قرارداد همکاری می‌بندد، تا زمان قرارداد، نمی‌تواند خارج از قوانین آن شرکت از شهرت خودش استفاده کند.

دیانی ادامه داد: متأسفانه در کشور ما این مسئله رعایت نمی‌شود و می‌بینیم که یک فرد با حضور خود در تلویزیون که برای هر دقیقه آن میلیاردها تومان هزینه می‌شود، هیچ تعهدی ندارد؛ نه در حوزه تجاری و اقتصادی کنترل مالی می‌شود، نه در زمینه تبلیغات و نه در حوزه فرهنگی. به همین دلیل هم یک فرد به خودش اجازه می‌دهد با اولین حضور خود در یک سریال و شهرتی که از این طریق به دست می‌آورد، هر طور خواست رفتار کند .
najm134
 
پست ها : 2050
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

تذکر عضو شورای شهر در مورد هرس درختان توسط شهرداری

پستتوسط najm134 » دوشنبه دسامبر 17, 2018 9:34 pm


تذکر عضو شورای شهر در مورد هرس درختان توسط شهرداری


مجید فراهانی در جریان صد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران با موضوع هرس درختان و فضای سبز شهر تهران اشاره کرد و در این رابطه تذکر داد.

وی افزود: درختان سرمایه‌های زیستی شهری همچون تهران هستند که در وانفسای آلودگی هوا و تب بلند مرتبه‌سازی فقط خاطر آسوده ما را در بوستان ها و معابر سطح شهر رقم نمی‌زنند بلکه تنها امید همه ما برای استنشاق اندکی هوای پاک هستند‌.

فراهانی با اشاره به هرس درختان در روزهای اخیر خاطر نشان کرد: متاسفانه در روزهای اخیر شهروندان تهرانی در عبور از معابر و بوستان‌های سطح شهر شاهد هرس و قطع شاخه درختانی بودند که هنوز به خواب نرفته بودند و هرس سنگین شاخه‌های سبز این درختان هراس و دلهره را در دل شهروندان انداخت که بخشی از این دغدغه‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز منعکس شد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: هرس درختان در فصل زمستان (هرس سنگین و با اصول خاص) و هرس بهاره (به صورت بسیار سبک و مختص اشجار میوه) صورت می‌گیرد که متاسفانه بیش فعالی و پیش دستی شهرداری تهران در هرس سال جاری آسیب های جدی به سرمایه زیستی شهرمان تهران وارد خواهد کرد و این امر با هیچ توجیه و استدلالی پذیرفته نیست.

فراهانی اضافه کرد: ما همانگونه که در برابر قطع درختان برای ساخت برج‌ها مسئولیم و موضع‌گیری می‌کنیم در برابر رفتارهای غیرمسئولانه و دارای اثر منفی بر درختان شهر توسط شهرداری نیز مسئولیم و باید به این امر توجه بیشتری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: بر همین اساس به عنوان نماینده مردم عزیز تهران در شورای اسلامی شهر تهران با استناد به بند 23 ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران به شهرداری تهران در «توجه به مسائل درختان و فضای سبز شهر تهران و اجرای صحیح، به موقع و درست هرس درختان» تذکر می‌دهم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی در پایان گفت: امیدوارم با اقدام به موقع و موثر و اهتمام حناچی، شهردار تهرانشاهد حفظ و ارتقاء توجه به مسائل فضای سبز شهر باشیم.
najm134
 
پست ها : 2050
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

بالا و پایین هزینه‌های حج

پستتوسط najm134 » چهارشنبه مارس 13, 2019 8:46 pm

بالا و پایین هزینه‌های حج

اعلام هزینه متوسط ۲۵ میلیون تومان برای حج تمتع ۹۸ بسیاری از زائران این سفر معنوی را با مشکل تامین هزینه ثبت نام مواجه کرده است.

به گزارش «شیعه نیوز»، عملیات ثبت نام متقاضیان در کاروان‌ها برای اعزام‌های حج ۹۸ از روز دهم اسفندماه رسماً آغاز شد و بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت دارندگان فیش‌های ودیعه گذاری تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه سال ۱۳۸۵ که نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت کد رهگیری از سامانه reserve.haj.ir اقدام کرده‌اند، می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

در سال جاری با توجه به افزایش نرخ دلار و مشکلات اقتصادی که برای مردم ایجاد شد هزینه حج تمتع نیز نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد به طوری که متوسط هزینه اعزام زائران ۲۵ میلیون تومان محاسبه شده است که البته باز هم برای بسیاری از متقاضیان زیاد است.

Image

سازمان حج با توجه به افزایش نرخ ارز با رایزنی‌هایی که انجام داد توانست نرخ ارز را برای این سفر معنوی زائران ۷ هزار تومان اختصاص دهد که شاید بتواند بخشی از هزینه‌های زائران را کاهش دهد.

از سوی دیگر هزینه سفر در دو قسط از زائران دریافت می‌شود که در مرحله اول ۱۵ میلیون تومان باید واریز شود که علاوه بر این مبلغ سود مبلغ ودیعه گذاری زائران نیز محاسبه می‌شود و زمان پرداخت قسط دوم بعد از پایان یافتن مراحل ثبت نام و معاینات پزشکی خواهد بود.

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: تلاش‌های فراوانی برای مدیریت قیمت حج ۱۴۴۰ انجام گرفت و خوشبختانه این زحمات با حمایت ریاست جمهوری و معاون محترم اول رئیس‌جمهور و ریاست شورای عالی حج و زیارت و اعمال سیاست‌های انقباضی با حمایت نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و همراهی همگان به بار نشست تا حج آینده را ان شاء الله باقیمت مناسبی برگزار کنیم.

وی افزود: ثبت نام زائران در کاروان از روز دهم اسفندماه آغاز و دارندگان فیش‌های ثبت نامی تا روز ۳۰ بهمن‌ماه ۸۵ فرصت دارند تا نام‌نویسی برای اعزام به حج آینده را به مدت پنج روز انجام دهند و بعدازآن اولویت بعدی تا ۱۵ اسفندماه ۸۵ تا مرحله تکمیل ظرفیت اعلام می‌شود.

۲۱ و ۲۸ میلیون تومان حداقل و حداکثر هزینه حج ۹۸

کم‌ترین قیمت حج ۹۷، حدود ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و بالاترین قیمت نیز حدود ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود این در حالی است که حداقل قیمت کاروانهای حج سال آینده ۲۱ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۷۵۰ تومان و حداکثر قیمت حج نیز ۲۸ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام شده است.

در شرایط امروز کشور، مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت‌ها باعث شده که پرداخت هزینه‌های حج برای تعدادی از متقاضیانی که زمان ثبت نام آنها فرا رسیده بسیار بالا باشد به طوری که آنها توانایی تأمین هزینه‌های اعلام شده را ندارند به همین دلیل احتمال اینکه ثبت نام‌ها به حد نصاب نرسد وجود دارد. و حتی در برخی موارد باعث می‌شود تا زائران انصراف دهند.

مشکلات اقتصادی در هزینه حج تأثیر داشته است

علیرضا ابراهیمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد نرخ ثبت نام در کاروانهای حج ۹۸ گفت: شرایطی که در حال حاضر در کشور رخ داده و مشکلات زیاد اقتصادی برای مردم ایجاد شده است این مشکلات در سفر معنوی حج نیز اثرگذار بوده است بطوری که باعث شده هزینه‌ها افزایش زیادی داشته باشد.

وی در مورد اینکه کم کردن طول سفر تأثیر در قیمت حج دارد یا خیر گفت: با توجه به اینکه زمان ثبت نام فرارسیده، در این شرایط امکان کم کردن مدت سفر نیست و قیمت اعلام شده به گفته رئیس سازمان حج و زیارت حداقل قیمتی است که عنوان شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: قطعاً هزینه‌ها فشار زیادی را به مردم وارد می‌کند و اینکه زائران بخواهند به سفر معنوی حج بروند یا خیر تصمیم‌گیری با خود آنها است و ما نمی‌توانیم در این خصوص اظهار نظری انجام دهیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه چون ثبت نام‌ها شروع شده نمی‌توان کاری برای تسهیلات به زائران انجام داد، گفت: در کمیسیون فرهنگی نیز بعید میدانم این مساله مطرح شود.

بی توجهی مسئولان حج به راهکارهای کاهش قیمت


نصرالله پژمان فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد حج ۹۸ و راهکارهایی که می‌شود ارائه کرد گفت: در مورد هزینه‌های بالای حج تمتع هم با وزیر ارشاد و هم با رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت صحبت کرده و نظارت خود را بیان کردم اما متأسفانه راهکارهایی که می‌تواند هزینه حج را کاهش دهد در دستور کار رئیس سازمان حج قرار ندارد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد هزینه حج مربوط هزینه‌های مسکن حجاج است، تاکید کرد: چنانچه بخواهند حجاج را در هتل‌های گران قیمت اسکان دهند هزینه‌ها زیاد می‌شود اما چنانچه از منازل ارزان قیمت استفاده شود و زائران توان انتخاب داشته باشند به طور حتم ۵ میلیون تومان هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: این موارد را به عنوان راهکار کاهش هزینه‌ها به رئیس سازمان حج اعلام کرده‌ام اما متأسفانه بی توجهی شد.

پژمان فر اظهار داشت: مسئولان سازمان حج می‌خواهند به تنهایی بر اساس نظرات خود مسائل را جلو ببرند اما این موضوع باعث خسارت و ضرر و زیان خواهد شد.

وی افزود: حاضرم با آقای رشیدیان در یک برنامه زنده تلویزیونی حضور پیدا کرده و با عدد و رقم ثابت کنم که تغییر در سیاست انتخاب هتل و غذای زائران، می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد.

وی همچنین در مورد کاهش طول سفر زائران حج نیز گفت: در این خصوص باید شرکت‌های هواپیمایی بر اساس زمان پرواز و ورود و خروج زائر پاسخ دهند اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم که امکان این موضوع وجود دارد یا خیر.
منبع: مهر
najm134
 
پست ها : 2050
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

منع ادارات دولتي از حداقل زندكي مردم كوير

پستتوسط najm134 » سه شنبه ژوئن 18, 2019 1:02 pm


منع ادارات دولتي از حداقل زندگي مردم كوير و مجبور كردن بر ترك زندگي مستقل غيرشهري


وام نمی‌خواهیم؛ فقط بگذارند شترهایمان بچرند!


مردم این روستا همه از عشایر هستند و مرزبان و نگهبان سرزمین ایران؛ وام نمی‌خواهیم؛ همین که بگذارند مردم دیم بکارند و شترها چرا کنند، کفایت می‌کند!

به گزارش مشرق، نیازش به علوفه بسیار کم، رشته وابستگی‌اش به آب باریک، در برابر هر نوع بیماری چون صخره استوار و واکنشش به تغییرات شدید دما تقریباً هیچ است! او را به یک بیان به خرما تشبیه می‌کنند در بخش کشاورزی تا شاید حقش ادا شود

اما چرا نگوییم خرما، شترِ بخش دامداری است؟! حقش را شاید همان کسی بهتر ادا کرده که اولین بار واحد اندازه‌گیری‌اش را با انسان یکی گرفت و «نفر» را برگزید و عجب که به بشر هم برنخورد که مثلاً چرا می‌گویی ۲۰۰ نفر شتر؟! یا اینکه اصلاً از همان اول که معلوم هم نیست کِی بود، «نفر» واحد شمارش شتر بود و بعد انسان برای خودش برداشت؟! کسی چه می‌داند! رها کنیم … به هر حال با جانوری طرف هستیم که بی ارزش ترین گیاهان را از حیث برخوداری از ارزش غذایی، می‌خورد و تبدیل به سلولز و زور و قوه می‌کند؛ قهرمان بیابان‌های سوزان که در بیابان‌های خشک ایران اندک اندک دارد جدی گرفته می‌شود و به هر میزان که زاد و ولدش وسعت می‌یابد، سفره‌های مردم کویر گشاد می‌شود.

Image

در نزدیکی‌های مرز ایران و افغانستان یکی از محروم‌ترین روستاهای مملکت هنوز از پا نیفتاده؛ روستای کالشور از توابع شهرستان خاف فقط در یک قلم در زلزله سال ۷۶ یک بار به طور کامل کن فیکون شد. به طوری که از سر ناگزیری در نزدیکی جاده بین‌المللی از نو و از صفر، ده را بنا کردند و پس از آن، آبادی کالشور ۲۰ سال خشکسالی سخت را پشت سرگذاشت در حالی که تنها درآمد مردم از کشت دیم در زمین‌هایی بود که امام (ره) گفته بود در آن‌ها گندم و جو بکارند و خرجشان را دربیاورند. مولوی اصغر کلندرزهی، روحانی و بزرگ روستای کالشور، در این باره می‌گوید: «بعد از انقلاب حضرت امام (ره) به مردم گفتند زمین متعلق به شماست و بکارید و زندگی کنید. بیشتر مردم در زمین‌های کنار روستا شروع کردند به کشت دیم. گندم و جو و علوفه و این چیزها. زندگی مردم می‌چرخید با همین کشاورزی دیم. اما بعد از رحلت حضرت امام (ره) منابع طبیعی شهرستان آمد و جلوی کشاورزی مردم را گرفت و گفت این‌ها زمین‌های ملی است و هرکس بعد از سال ۴۲ در این زمین‌ها کشاورزی کرده، باید تعطیل کند.»

مولوی کلندرزهی خودش یکی از پرورش‌دهندگان موفق شتر در روستای کالشور است؛ او درباره روی آوردن مردم روستا به این عرصه، خاطرنشان می‌کند: «حضرت امام (ره) فرمودند عشایر ذخایر انقلاب هستند. مردم این روستا همه از عشایر هستند و مرزبان و نگهبان سرزمین ایران. خوب! زمین را که از مردم گرفتند و کشاورزی را که ممنوع کردند، باید چه کار می‌کردند؟ عده‌ای رفتند به حاشیه تهران و در کوره‌های آجرپزی عملگی کردند. بقیه هم که ماندند به دامداری روی آوردند و مخصوصاً پرورش شتر را جدی گرفتند. پدر من دامدار و پرورش دهنده شتر بود و من هم بعد از فارغ التحصیلی از حوزه علمیه همین کار را در روستا پیگیری کردم. در حال حاضر ۷۰۰ نفر شتر در روستای ما پرورش می‌یابند که ۱۲۰ نفرشان متعلق به بنده است. این ۱۲۰ نفر را به همراه ۴ برادرم پرورش می‌دهیم و علاوه بر این غیرمستقیم برای ۲۰ نفر هم شغل ایجاد شده است.»

Image

موانع زندگی حداقلی این مردم اما انگار قرار نیست تمام شود. منابع طبیعی حالا جلوی چرای شترها را گرفته است. بالاخره مگر زندگی ۳۳۰ خانوار ساکن در این روستا را چطور می‌توان نابود کرد و رشته حیاتشان را قطع؟! قریب ۷۰۰ نفر در این کشور «ممنوع الچرا» شده‌اند اما صدایی از کسی بلند نمی‌شود، مخصوصاً آن‌ها که با تولد هر «ممنوع الفلانی» -از ممنوع التصویر و ممنوع الصدا گرفته تا ممنوع القلم- فوراً صف می‌کشند، در این مورد ساکتند. چرا؟! لابد چون پای شترها در میان است نه آدم‌ها؛ آن هم دوزای‌هایشان. در حالی که معیار باید واحد شمارش باشد. باید «نفر» را گرفت و «نوع» را رها کرد. وقتی برای ۷۰۰ نفر ممنوعیتی من غیر حق ایجاد شده، چه فرقی می‌کند شتر باشند یا انسان؟! شترها لایک خورشان، مالی نیست؟! نباشد! واحدشان که نفر هست!

Image

مولوی می‌گوید: «خوب! این خلق خوب خدا چیزهایی را می‌خورد که الباقی جانورهای نمی‌خورند. اصلاً شتر خارهایی را می‌خورد که گوسفند و بقیه دام‌ها نگاهش هم نمی‌کنند. منابع طبیعی برای این‌ها هم مانع ایجاد می‌کند. می‌گوید نباید چرا کنند. این حیوان که در زمین کسی چرا نمی‌کند. در زمین خدا هم اگر چیزی می‌خورد، روزی خودش را برمی‌دارد، به هیچ روینده‌ای هم آسیب نمی‌زند، وقتی بخشی از آن را می‌خورد، در اصل دارد آن را هرس می‌کند. ماموریتش این است که آن گیاه یا آن روییدنی را هرس کند. حالا اگر دوری در مرتع بزنند، فوراً می‌آیند و داد می‌زنند و می‌گویند جریمه بده، جوری که انگار این بی زبان برداشته و زعفران خورده! بابا جان شتر خار می‌خورد، چیزی که هیچ دامی طرفش نمی‌رود. چیزی را که تخریب نکرده، آنچه را خدا داده، هرس کرده. الان صدای ما به جایی نمی‌رسد. اگر دستتان می‌رسد صدای مردم این روستا را به مسئولان برسانید و بگویید برای این موانع چاره‌ای بسازند.»

Image

مولوی کلندرزهی عالم دین است و آخوند اهل سنت. درباره اینکه چرا به طریق شناخته شده مرسوم علما، متمرکز نشده در همان بحث و درس و کارهای آخوندی و خودش آستین بالازده برای ساربانی و قافله سالاری اشتران، می‌گوید: «روحانی اگر زندگی‌اش از خواندن نماز در مسجد و سخنرانی و نصیحت و دعا بگذرد، در چشم مردم حقیر می‌شود. من این حقارت را نمی‌توانستم بپذیرم. الحمدلله از کار شتر بسیار راضی هستیم. خیلی خوب است. خدا را شکر. من رزق حلال و طیب خودم را از اینجا می‌گیرم و الباقی وقتم را در مسجد روستا می‌گذرانم. نماز می‌خوانم، برای مردم حرف می‌زنم، نصیحت می‌کنم، به بچه‌ها قرآن یاد می‌دهم و با آن‌ها بازی می‌کنم.»

Image

از مولوی می‌پرسیم چه کاری می‌تواند حمایت از شما تلقی شود؟ دولت برای شما باید چه کار کند؟ مثلاً وام احتیاج دارید؟ جواب صریح نمی‌دهد و مِنّ و مِن می‌کند؛ علتش را می‌دانیم. دارد حرمت خبرنگار شیعه مذهب را نگه می‌دارد و می‌خواهد آنچه را ما به آن تن داده و تا ابرو در آن فرو رفته‌ایم، زیر سؤال نبرد!

خودمان می‌پرسیم: «به این خاطر که اهل سنت بر خلاف ما حتی یک هزارم درصد کارمزد قرض‌الحسنه را هم حرام می‌دانند و با آن کنار نمی‌آیند؟!» می‌گوید: «طیب‌الله! وام نمی‌خواهیم؛ همین که بگذارند مردم دیم بکارند و شترها چرا کنند، کفایت می‌کند؛ امسال بعد از ۲۰ سال خشکسالی باران خوبی آمد، ان شاءالله همین طور رحمت خداوند ادامه پیدا کند.»
najm134
 
پست ها : 2050
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

Re: آلودگي سيستم اداري = مسؤولان سينمايي

پستتوسط pejuhesh232 » سه شنبه اکتبر 01, 2019 11:56 am

آیا فیلمنامه "مولانا" سرقت شده است؟
حسینی:‌ در حق یک نویسنده خارجی علاقه‌مند به فرهنگ ایران جفا نکنیم


یک تهیه‌کننده معتقد است که فیلمنامه سینمایی «رومی» که درباره زندگی مولانا است و توسط ژان کلود کریر نویسنده مطرح جهان نوشته شده سرقت رفته و یک کار غیر اخلاقی صورت گرفته است.

Image

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سال گذشته اخباری مبنی بر ساخت یک فیلم سینمایی درباره «مولانا» منتشر شد که یک نویسنده فرانسوی به همراه کارگردان اسپانیایی فیلم سینمایی درباره زندگی این شاعر شهیر ایرانی بسازند. از طرف دیگر در روزهای اخیر خبر ساخت یک فیلم سینمایی درباره مولانا و شمس تبریزی به کارگردانی «حسن فتحی» منتشر شده است. فیلمی که با کمک و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترکیه‌ای قرار است ساخته شود که البته آنچنان هم شناخته شده نیست. حال بعد از این خبر تهیه‌کننده پروژه فیلم سینمایی «رومی» یعنی «مهدی حسینی» به تسنیم آمد و درباره اتفاقی که برای فیلمنامه این اثر افتاده است گفت‌وگو کرد.

«مهدی حسینی» متولد شیراز است که از 3 سال قبل در حال تولید سریالی درباره حافظ، سعدی و خواجوی کرمانی بود که آن کار در همکاری بین سیمای استان فارس و بخش خصوصی در حال تولید است.

حسینی گفت: در ابتدا باید بگویم که قرار است تا در بیستم مهرماه از 12 جلد پژوهش درباره شخصیت حافظ، سعدی و خواجوی کرمانی که برای این سریال انجام شده در یک مراسمی رونمایی شود. کاری که بدون شک جزو کارهای بزرگ هنری و نمایشی تاریخ ایران خواهد بود.

وی در ادامه گفت: من همزمان با انجام کارهای مقدماتی ساخت سریال سعدی و حافظ به پاریس رفتم و قرار شد که 2 فیلم سینمایی درباره «پناهجویان» و دیگری درباره «قاچاق کودکان» بسازم.

حسینی افزود: بعد از مدتی کوتاه در گزارشی دیدم که آقای کامران نجف زاده در گزارشی که از تلویزیون پخش شد اطلاع داد که قرار است یک فیلم سینمایی درباره مولانا در هالیوود با نویسندگی فیلم سینمایی «گلادیاتور» یعنی «فران زونی» ساخته شود و احتمالا بازی نقش مولانا را هم «دی کاپیریو» ایفا خواهد کرد.

بعد از آن در جلساتی که برای ساخت سریال سعدی با آقای حجت الله ایوبی که در آن مقطع رئیس سازمان سینمایی بود داشتم، ایشان از من دعوت کرد و گفت که با توجه به اینکه در حال انجام کارهای مقدماتی برای ساخت سریال سعدی و حافظ هستم وارد کارهای مقدماتی پروژه مولانا نیز بشوم. ایشان گفت کار سینمایی درباره مولانا در پاریس در حال انجام است؛ من به آنجا بروم و با نویسنده آن دیداری داشته باشم. به آنجا رفتم و با یکی از بزرگترین نویسندگان فیلمنامه دنیا یعنی «ژان-کلود کَریِر» که سه بار برنده اسکار شده است دیدار داشتم.

با او در پاریس دیدار کردم و فهمیدم که او واقعا تاریخ و فرهنگ ما را می‌شناسد و به آن علاقه‌مند است. شخصیت مولانا را به خوبی درک کرده و حالا دارد درباره آن یک فیلمنامه می‌نویسد.

قرار شد که ما قبل از آنکه کار هالیوود ساخته شود کار را به تولید برسانیم زیرا آقای کریر قبل از آنکه کار هالیوود وارد مراحل پیش تولید هم بشود در حال نگارش فیلمنامه بود. بعد از مدتی هم اسکات و تیمش به سراغ ساخت آثار دیگری رفتند که به آنان سفارش شده بود و کلا از کار کنار کشیدند.

حسینی گفت: کل این پروسه یک سال طول کشید. برای نگارش فیلمنامه هم همسرش خانم تجدد همکاری کردند و کار نگارش فیلمنامه با سرعت خوبی رو به اتمام رفت. بعد از آن هم قرار شد که آقای «سانتیاگو امی ژورا» کارگردان اسپانیایی که در فرانسه فیلمسازی می‌کند کار را کارگردانی بکند. این نکته را همین‌جا اضافه کنم که قرار شد تا عوامل ساخت این فیلم سینمایی از نقاط مختلف دنیا باشند تا یک کار بین المللی صورت بگیرد. مثلا موسیقی این کار را قرار شد تا «کیتارو» بسازد. سرمایه گذاری این فیلم هم قرار شد به طور کامل توسط شرکت‌های خصوصی فرانسوی انجام شود و حتی یک ریال نه از دولت و نه از بخش خصوصی ایران وارد این کار نشود. در ضمن مشاور این کار هم آقای ایوبی بود.

حسینی ادامه داد: بعد از قراردادهای اولیه، خبر آغاز مراحل تولیدی این کار 27 بهمن‌ماه 1397 منتشر شد. البته ما اخبار بسیار کمی را تولید و منتشر کردیم تا اینکه خبر ساخت فیلم سینمایی «مست عشق» توسط آقای فتحی منتشر شد.

شاید آقای فتحی و یا هر فرد دیگری درباره مولانا بخواهد در هرجای دنیا فیلم بسازد و با روش و شیوه خاص خودش هم این کار را انجام دهد و این کارکاملا قانونی هم باشد. اما حرف من این است که زمانی که قرار است تا فیلمی در جایی از دنیا تولید شود و 10 درصد آن بیشتر جلو نرفته است، یکباره ما بیاییم در جای دیگری از دنیا همزمان همان کار را بسازیم باید گفت این عمل در حقیقت بی‌اخلاقی محض و نشان از نوعی تعارض در کار است.

وی ادامه داد: ژان کریر در تمام دنیا معروف است و او را به یکی از مهره‌های اصلی فیلم‌نامه نوسی می‌شناسند. او در فرانسه از دستان رئیس جمهور کشور نشان درجه یک فرهنگی گرفت و دقیقا یک سال بعد از دستان رئیس جمهور وقت ایران نیز نشان درجه یک هنری را دریافت کرد. او یک شخصیت کاملا علاقه‌مند به فرهنگ و هنر ایران است نه اینکه معارض باشد.

زمانی هست که یک فیلمساز قصد دارد تا علیه ملت و فرهنگ و دین ما فیلم بسازد؛ ما می‌آییم و همزمان اصطلاحا به او پاتک می‌زنیم و فیلمی می‌سازیم تا کار او خنثی شود. اما زمانی که یک سینماگر رفته و درباره فرهنگ و تاریخ ما یک فیلم مثبت ساخته تا مبادا مولانا از فرهنگ و تاریخ ما سرقت شود، ساختن همزمان یک فیلم دیگر توسط خود ما کار اشتباهی است. ما در حقیقت با این کار زیر پای او را خالی کرده‌ایم و یا از پشت به او خنجر زده‌ایم. او با این کار احساس می‌کند که کارش برای مردم و فرهنگ و تاریخ ما بی‌ارزش است. درحالیکه اینگونه نیست و می‌دانیم که مردم ما در همه جای دنیا به علاقه‌مندی به فرهنگ و فرهیخته بودن شهره هستند.

حسینی بیان کرد: چیزی که برای من مهم است جلوگیری از اتفاقی است که می‌تواند بعدها دوباره در سینمای کشور ما رخ دهد و به سینما و هویت فرهنگی ما لطمه بزند. نکته جالب دیگر این است که این نویسنده به جای اینکه من شرط‌گذرای کنم او شرط گذاشت که به هیچ وجه نباید خطوط این فیلم و فضای آن از فضای فرهنگی و اخلاقی ایران دور باشد و کاملا قابل نمایش بر پرده‌های سینمای ایران باشد و هیچ کدام از بازیگرانی که قرار است در این فیلم بازی کنند نباید دچار مشکل قانونی و ممنوع التصویری باشند و همینطور بازیگرانی که از خارج از ایران در آن بازی می‌کنند نباید در فیلم‌‌هایی بازی کرده باشند که مشکلات اخلاقی داشته باشد. این نشان از علقه و پایبندی او به فرهنگ مردم کشور ما و احترامی که او به سینمای کشور ما دارد است. اما جالب است که بدانید خبر ساخت این فیلم سینمایی از طریق دوستان هنرمندی که دارد به گوش او رسید و از این موضوع بسیار ناراحت شد.

اما چه اتفاقی برای فیلمنامه در ایران افتاد؟ فیلمنامه به همراه او به ایران آمد. ژان کریر به هیج عنوان اجازه ویرایش فیلمنامه را به هیچ کس در دنیا نمی‌دهد ولی او تنها حاضر شد که فیلمنامه را آقای «محمدعلی موحد» که از اساتید برجسته مولوی شناسی هستند بخواند. استاد موحد فیلمنامه را گرفتند و گفتند که من نظراتم را تا 24 ساعت آتی اعلام می‌کنم. خانم تجدد هم که همسر کریر است به ما گفتند که سر 24 ساعت او نظرات خود را به ما گفت و کریر هم همه آن‌ها را با کمال میل قبول کرد تا فیلمنامه را تصحیح کند.

بنابراین غیر از من و نویسنده فقط دو نفر بود که فیلمنامه را در دست داشت یکی آقای موحد بود و دیگری هم آقای ایوبی. اگر فیلمنامه چرخیده باشد باید توسط ما 4 نفر این اتفاق افتاده باشد. در برنامه‌های بزرگداشتی که در سفارت فرانسه برای آقای کریر گرفتند حتی هم اقای فتحی حضور داشت و از ایشان تشکر و قدردانی کرد.

این تهیه کننده سینما گفت: حالا تا اینجای کار من به عنوان یک تهیه کننده صحبت کردم از اینجا به بعد به عنوان یک حقوق‌دان صحبت می‌کنم و از تبعات حقوقی این موضوع خبر می‌دهم. از دوشنبه همین هفته «کریر» عملیات حقوقی خودش را علیه هرکسی که بخواهد فیلمنامه‌اش را لو دهد شروع کرده و به ما گفته است که این یک جمله را حتما بگویم: این فیلمنامه وصیت‌نامه من است و باید از آن مراقبت شود.

او به من گفته که این جمله را در هرجای دنیا و از هر تریبونی که می‌شود بگویم. این را هم برای کسانی که تازه دارند باخبر می‌شوند اضافه کنم که برای فیلمنامه ایشان دو اتفاق افتاده است یکی ثبت ایده و یکی ثبت فیلمنامه. نکته دیگر اینکه قانون فرانسه از مسائل فرهنگی تفسیر موسع دارد نه مضیق و این مساله کاملا دست قانون‌گذار فرانسه را باز می‌گذارد که علیه هرکسی که کار غیر قانونی انجام داده و یا سرقت ادبی کرده و یا قانون کپی رایت را رعایت نکرده باشد اقدام قانوئنی کند. حال اگر این فیلمنامه جدید در سازمان سینمایی هم ثبت شده باشد برای این سازمان هم مشکل حقوقی ایجاد می‌کند. امیدوارم که سازمان سینمایی ما هم کاری بکند که مانند فوتبال ما که دچار حاشیه‌هایی در جهان شد نشود. سینمای ما تا به حال دچار این نوع حواشی نشده و اگر هم بشود آبروی سینمایی کشور ما در فضای جهانی دچار خدشه می‌شود.

وی در پایان گفت: ما کار حقوقی خود را شروع کردیم و هیچ کس را فعلا متهم و محکوم نمی‌کنیم و می‌خواهیم از فیلمنامه خودمان طبق قانون فرانسه مراقبت کنیم. این را هم بدانیم که اگر معلوم شود که سرقت ادبی شکل گرفته و یا قانون کپی رایت رعایت نشده است «ژان کلو کریر» به بدترین شکل ممکن با آن مقابله خواهد کرد و در آن صورت بزرگ‌ترین بازنده خود فرهنگ ایران خواهد بود و به جای آنکه توانسته باشیم فرهنگ ایرانی و مولانا را به دنیا شناسانده باشیم فقط حاشیه‌های آن را به جهان معرفی کرده‌ایم.

انتهای پیام/
pejuhesh232
 
پست ها : 8783
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

آلودگي سيستم اداري

پستتوسط najm137 » سه شنبه آگوست 23, 2022 4:11 pm

تفاوت بین پذیرایی مردم عراق و متصدیان گداصفت ایرانی


تصوير

خدمات آستان امام رئوف برای تسهیل زیارت زائران کم‌برخوردار
آستان قدس رضوی طی سال‌های اخیر خدمات حمایتی خود برای تسهیل زیارت، به ویژه برای زایران کم‌برخوردار و زیارت اولی‌ها را توسعه داده است. به گزارش خبرگزاری فارس آستان قدس رضوی طی سال‌های اخیر خدمات حمایتی خود برای تسهیل زیارت، به ویژه برای زایران کم‌برخوردار و زیارت اولی‌ها را توسعه داده است.بنیاد کرامت رضوی مسئولیت ارائه این خدمات را بر عهده دارد و با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متعدد، تا کنون میزبان ۱/۳۰۰/۰۰۰ نفر زائران کم‌برخوردار بوده‌است.

در سال ۱۴۰۰ علیرغم محدودیت‌های کرونایی ضمن کسب مجوز از نهاد‌های مسئول و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هر ماه به طور متوسط میزبان ۵ هزار زائر اولی کم برخوردار، پس از شناسایی توسط نهادهای حمایتی و کانون‌های خدمت رضوی در سراسر کشور بوده که با دعوت آستان قدس میهمان حضرت رضا علیه السلام شده و در زائرشهر و زائرسرای رضوی به صورت رایگان اسکان داده شدند. این زائران در طول مدت اقامت سه روزه خود، از خدمات متنوع فرهنگی، زیارتی و حمل‌ونقل، به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

زائرسرای رضوی در فاصله نزدیک حرم مطهر واقع شده و با فضایی مطمئن و آرام، برای اسکان زائران کم‌برخوردار در حال خدمتگذاری است‌. این فضا با مجهز بودن به تمامی امکانات و خدمات رفاهی و بهداشتی، برای زائران کم‌برخوردار شناسایی شده کاملاً رایگان است، ضمن آنکه آستان قدس رضوی برای کاروان‌های فرهنگی و اردوهای زیارتی سازمان‌های مختلف دولتی بخش خصوصی نیز خدمات با کیفیت و با ارائه تخفیف از نرخ تعرفه‌های مصوب و کارشناسی شده حوزه گردشگری، ارائه می‌کند.

بنیاد کرامت رضوی در راستای اجرای سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی، رویکرد اصلی خود را حمایت از محرومان قرار داده و تمامی اقدامات و طرح‌های این بنیاد از جمله میزبانی از کاروان‌های زیارت‌اولی، ایجاد اشتغال در مناطقی همچون خوزستان و سیستان‌وبلوچستان، مشارکت در تامین مسکن آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی و آزادسازی مادران زندانی نیازمند، با همین رویکرد در حال اجراست.

تفاوت پذيرانی مردم عراق كه از دم مليونها نفر را با احترام و تكريم فراوان بی منت (در طول چند هفته اربعين) و بين پذيرايی متصديان گداصفت ايرانی كه چندين بار كلمات تحقيرآميز گداپرورانه (كم برخوردار، حمايتی ووو) براى اسكان رايگان پنجهزار نفر به مدت سه روز!!!!

در حاليكه موقوفات پذيرای زائران در آستانه آنقد متنوع و بی شمارر است موضوعات و مواردش كه قابل تصور نيست؛ يک قلم موقوفه ناصرالدين شاه از 150 سال قبل براى پذيرايی هر زائر كه وارد مشهد می شود تا دو هفته از اسكان و غذا و حتى سوغات است

تصوير

تابلوی ساختمان كه حاكى از بيسوادی مسؤولان عاليه آستانه و حكومت است؛
السلام عليك يا امام الرئوف!!!!!!؟
اگر فارسی است كه بايد بنويسی: السلام عليك يا امام رؤوف
اگر عربی است كه بايد بنويسی: السلام عليك ايها الإمام الرؤوف


======================

لینک خبر:

https://www.farsnews.ir/news/1400120900 ... 8%A7%D8%B1
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

قبلي

بازگشت به آلوده شناسى


Aelaa.Net