توسط najm137 » يکشنبه سپتامبر 08, 2019 2:09 am
عنوان آموزش برتر:
آموزش برتر یعنی یک روش آموزش برجسته و برگزیده ایی است که خانواده ها را با روش ها و متدهای کاربردی برای آموزش های مفید و لازم به کودکانشان آشنا می نماید
هدف:
این که آموزش برتر می خواهد توجه خانواده ها و افراد فرهیخته و پیشگام را به اهمیت و کار آیی این مرحله سنی که همان قبل از پنج سالگی است؛ و شخصیت و رفتار و معنویات در این مقطع از سن شکل گرفته می شود؛ و جهت دهی می شود جلب نماید. و بدانند كه بيشترين و اساسی ترين مرحله تعليم و تربيت مربوط به قبل از 5 سالگی و حتی قبل از دوران انعقاد نطفه است.
در واقع هدف اصلی آموزش برتر و آموزش قبل از پنج، درک و شناختِ كشش و ظرفيت آموزشی کودکان است و اين كه خواستههای مغز در حال رشد كودكمان را بفهميم و با مديريت كردن بازیهای او و با سوق دادن بازیهای او به سمت آموزش، او را به آموختن آن چه دوست دارد راضي كنيم و میخواهيم اطلاعاتی در اختيارش بگذاريم كه مغز در حال رشد كودک، به رشدِ ممكنه خود برسد و در اين صورت است كه كودكان با استعدادتر و با نشاطتري خواهيم داشت و منظورمان از اين نوع آموزش درس با بازی نيست، منظورمان مديريت بازی است، به شرطی كه او را به زندگی و حيات اعلی سوق دهد.
ویژگی:
1. با استفاده از انواع روشها، می توان ضمن عمق بخشيدن ارتباط بيشتر با كودك و جهت بخشی رشدآميز آن، دربهاى ترقّی و موفّقيت را به روی كودک باز كنيم، قبل از اينكه مديريت ذهن و روح كودک را همسالان او يا محيط اطرافش به عهده بگيرند خود به دست گرفته ايم. به عبارت ديگر حفظ كودک، در دوران كودكی و نوجوانی و بلوغ: «عدم تقليد و كم تأثير پذيری از محيط اطراف و هم سن و سالان خودش است».
وقتی ما كودک را با آموزش درست و برتر و مباحث علمي بزرگ كنيم، وقتی به سنی برسد كه در بين همسن و سالانش قرار بگيرد و ببيند كه آن چه را كه می داند بقيه نمی دانند، تأثير پذيريش از محيط وهمسن و سالانش كمتر مي شود و احساس می كند علامه ای كوچک است.
2. تعهد کودک نسبت به خانواده بيشتر می شود؛ یعنی در خانواده احساس امنیت و آرامش کرده و محیط آن محیطی محترمانه همراه با بیان حسن ها و انتقادات با روشی مودبانه می داند که حسن اعتماد در بین اعضای آن خانواده نمایان است. و نتیجه این تعهد عدم عصيان و اطاعت پذيري کودک می باشد.
3. شکل گیری شخصيت كودک: شخصیت کودک تا سن 3سالگی تقریبا کامل می شود و حال اگر این کودک در محیط آموزشی خوب قرار بگیرد نقش موثری در شکل گیری شخصیت کودک خواهد داشت.
4. از نظر علمی و فكری پيشرفت کرده و درک و فهم بالاتری نسبت به مسائل پیرامونش پیدا می کند.
5. عدم انحراف از مسير ارزشی ايدهآل خانواده به این منظور که وقتی محیط خانواده محیطی فعال و پویا در جهت رشد و آموزش کودک باشد و تمامی اوقات کودک با برنامه های آموزنده پر شده باشد کودک محیط های دیگر را به محیط خانواده ترجیح نمی دهد؛ و عمل به آموزه ها و تعالیم مکتب وحی برای او دشوار نبوده و در آینده هم کودک از مسیر ارزشی ایده آل خانواده دور نمی شود.
6. هرز نرفتن استعدادهای كودک به این منظور است که کودک با استفاده از این نوع آموزش چه در دوران کودکی و چه در دوران بعد از آن استعداد های او شناخته می شود؛ و این باعث می شود که در مسیر صحیح شکوفایی و تعالی قرار بگیرد.
7. درس نخوان يا ضعيف نبودن كودک در دوران مدرسه به خاطر این که کودک از ابتدا در حال دریافت آموزه های متعدد بوده است؛ و در یک محیط پویا و عالی رشد کرده به همین دلیل در آینده هم در زمینه درس و تحصیل ضعیف عمل نمی کند و برنامه درسی هیچ گاه در دید او سخت و سنگین نخواهد بود.